Pozycjonowanie cateringu dietetycznego

Pozycjonowanie cateringu dietetycznego jest jak dieta pudełkowa, niby można posiłki robić samemu, tylko po co na to tracić czas?

Jedynie największych graczy stać na utrzymanie własnego działu SEO (tak jak najbogatszych stać na własnych kucharzy).

Czytasz ten wpis, ponieważ zastanawiasz się nad rozpoczęciem pozycjonowaniu, lub Twoja strona jest już pozycjonowana przez kogoś (nie ważne, czy robi to agencja, czy freelancer).

Zacznij od określenia swojego budżetu.

Pozycjonowanie zawsze wiąże się z inwestycją, która przez pierwsze miesiące na pewno się nie zwróci – jeżeli usłyszysz od handlowca, czy “specjalisty” gwarancję zwrotu, gwarancję pozycji, uciekaj. Nikt o zdrowych zmysłach i z chociaż kilkuletnim doświadczeniem nic nie może zagwarantować.

Pamiętaj, pozycjonowanie to wpływanie na wynik wyświetlania stron przez algorytm Google, nigdy nie można być pewnym określonej pozycji, zawsze najwyżej znajduje się algorytm. Czy dasz gwarancję swoim Klientom, że korzystając z Twojego cateringu schudną? Nie, bo efekt nie jest od Ciebie zależny, możesz dostarczyć wszelkie środki, by była dużo większa szansa efektów i tylko, albo aż tyle.

Podstawą do rozpoczęcia rozmów dotyczących pozycjonowania Twojego cateringu powinno być określenie budżetu jaki możesz przeznaczyć, najlepiej na przestrzeni przynajmniej 6 miesięcy. Dobrze jest bezpiecznie założyć, że przez 6 miesięcy inwestujesz budżet i liczysz, że po tych 6-ciu miesiącach koszt pozycjonowania, będzie przynajmniej pokrywany z zysku jakie osiągną wyniki organiczne. Zakładając 3 000 zł budżetu miesięcznego, wydasz przez pół roku 18 000 zł, po tym czasie, nowych zamówień (lub wzrost sumaryczny zamówień) powinien wynieść tyle, by pokryć koszt 3000 zł miesięcznie za SEO.

Nie daj się wrobić w pozycjonowanie za 500 zł

Jeżeli zakładasz, że 500 zł wystarczy na pozycjonowanie i ktoś na taką cenę się zgodzi, to lepiej w ogóle nic nie robić, wydając te pieniądze na wakacje, przynajmniej będziesz mieć jakąkolwiek korzyść. Co prawda w skali kilku lat może uda się osiągnąć jakieś w miarę sensowne efekty, ale czy stać Cię na czekanie? Godzina pracy specjalisty to ok. 200 zł, co ktoś jest w stanie zrobić przez 2,5 godziny, niestety nie wiele.

Catering szukający taniego pozycjonowania, jest jak Klient, szukający diety pudełkowej za 20 zł dziennie, niby ktoś może taką dietę zaproponować, ale będzie składała się z samych parówek, a efekt nigdy nie powali.

Uważaj na pozycjonowanie za efekt.

Pozycjonowanie za efekt może być ciekawą opcją, ale tylko pod warunkiem, że to Ty wybierasz frazy. Co Ci z wypozycjonowania fraz typu “najtańsza dieta pudełkowa 1500 kcal warszawa”, jeżeli w ciągu roku wyszukuje jej 5 osób?

Co innego, gdy będziesz rozliczać się za efekt w postaci pozycji dla frazy np: “catering dietetyczny warszawa”, ale tutaj też nie jest kolorowo i trzeba uważać na patologię do jakiej może doprowadzić rozliczenie za efekt.

Rozliczenie za efekt, było bardzo popularne kilka lat temu, jeszcze 7 lat temu również rozliczaliśmy w ten sposób większość Klientów, wtedy pozycjonowanie było proste, nie wymagało dużo pracy, pozycje wchodziły bardzo szybko. Później sytuacja trochę się odwróciła, w najgorszej sytuacji zostali Klienci “agencji” i “freelancerów”, którzy rozliczali się wyłącznie za efekt. Po podpisaniu umowy, jeżeli podejmowane przez nich działania nie przynosiły żadnych efektów – co oznaczało, że nie mieli też płaconego wynagrodzenia – pozostawało jedynie zagrać “va banque” stroną Klienta, czyli wykorzystać wszelkie dostępne techniki, również te mocno przeciwstawne do wytycznych Google. Pojawiały się wtedy dwie opcje, albo strona wejdzie i będzie można wystawić fakturę za efekt, albo strona dostanie filtr od Google i trzeba będzie wypowiedzieć umowę.

Niestety patologie pozycjonerskie dalej występują, choć już w mniejszej skali, ale nadal warto na to uważać.

Uważaj na umowy długoterminowe.

Pozycjonowanie wymaga czasu, to oczywiste, co innego, gdy w związku z umową będzie trzeba płacić przez np. cały rok, a przez cały ten okres nie będzie widać ani efektów, ani prób jego osiągnięcia. Czasem może się zdarzyć, że umowa będzie zawierać dodatkowe kary umowne, lub fikcyjne promocje, które trzeba będzie oddać, wcześniej rezygnując z usługi.

Nie dajesz gwarancji, że korzystając z Twojego cateringu ktoś schudnie, prawda? A czy wymuszasz na ludziach, by korzystali z Twojego cateringu przez cały rok? Umowy na pozycjonowanie, czy działania reklamowe powinny być zawierane i powinny mieć okres wypowiedzenia (np. 1-2 miesiące), ale muszą mieć możliwość ewentualnego wycofania się, czy zmiany firmy pozycjonującej / prowadzącej kampanię reklamową, jeżeli nie czujesz, żadnego efektu.

Blokada umową podjęcia współpracy z innymi firmami prowadzi do kolejnej patologii. Firma, prowadząca kampanię dla Twojego cateringu, może nic nie robić, za co i tak będzie trzeba płacić, ale co gorsza, dla Twojej strony nie będzie można zlecić prac przez kogoś innego.

Jedyne opcje wyjścia z opresji to:

  • próba podważenia raportu, lub wymuszenia zgodności z umową,
  • próba podważenia umowy i polubowne jej rozwiązanie,
  • postawienie nowej domeny i rozpoczęcie działań reklamowych,
  • pominięcie działań związanych z pozycjonowaniem do czasu zakończenia umowy, oraz skorzystanie z naszej grupy cateringów.

Ile powinno kosztować pozycjonowanie cateringu?

To kwestia bardzo indywidualna, zależna od wielu czynników, a przede wszystkim od zasięgu Twojego cateringu, jeżeli działasz tylko lokalnie, rozwozisz swoimi samochodami, a miejscowości do których docierasz nie są wielkie, wystarczający budżet powinien oscylować w granicach 1000-1500 zł.

W sytuacji, gdy korzystasz z usług spedycyjnych, masz w zasięgu dostaw całą Polskę, siłą rzeczy Twoja strona będzie konkurować z setkami cateringów, tu cena pozycjonowania powinna zacząć się od 2000 zł w górę (przy tej kwocie, nie licz na zajęcie pierwszej strony w dużym mieście, jeżeli Twój catering nie ma tam swojej siedziby).

Najwięksi, według naszych szacunków, wydają na pozycjonowania ok. 8500 zł miesięcznie, nie od miesiąca, ale od przynajmniej kilku lat, bardzo ciężko będzie Ci ich dogonić z niższym budżetem zwłaszcza dla miast wojewódzkich.

Dlaczego w ogóle pozycjonować?

Przy dobrze prowadzonym pozycjonowaniu, z czasem, gdy zaczną pojawiać się efekty, opłacalność samego pozycjonowania będzie znacząco rosnąć. Zamiast walczyć w PPC (Google ADS), płacąc coraz więcej za kliknięcia, tu będziesz płacić tylko za to, że ktoś pilnuje Twoich pozycji, a nie za każde kliknięcie.

Ile trzeba czekać na efekty z pozycjonowania?

Pozycjonowaniem cateringów dietetycznych zajmujemy się już ponad 3 lata, czas osiągnięcia efektów pokrywa się z czasem jaki potrzebny jest do wypozycjonowania stron z innych branż. W naszym przypadku, szacujemy osiągnięcie efektu 3 razy szybciej niż konkurencja, która jest już na określonej pozycji.

Przykładowo, jeżeli jakiś catering potrzebował 12 miesięcy od momentu pojawienia się na dalszych pozycjach, do czasu wejścia w TOP3, efekt powinien być już po 4 miesiącach – przy założeniu, że dysponujemy zbliżonym budżetem, a tym samym zbliżonym czasem pracy specjalistów.

W naszym zespole jest 11 specjalistów, w tym 3 copywriterów, 4 od pozycjonowania, 2 od linkbuildingu i dwóch od designu, prac programistycznych. Dla naszych serwisów tematycznych osiągnęliśmy założone pozycje jeszcze wcześniej niż planowaliśmy ze względu na następujące czynniki:

  • wszystkie portale zostały przygotowane bez “dokładania” wizji Klienta, dzięki czemu mogliśmy je w 100% zoptymalizować pod SEO,
  • zadysponowaliśmy nasz czas porównywalny z Klientem posiadającym budżet przekraczający 20 000 zł / miesięcznie,
  • historycznie mieliśmy już zaplecze contentowe, doświadczenie w branży, dobrane słowa kluczowe i oczekiwania rynku.

Jak nasze portale mogą wpłynąć na pozycje Twojej strony?

Wybierając najniższy pakiet za 42 zł, będą po prostu neutralne, ta opcja jest zarezerwowana tylko dla tych, których nie interesuje sam wpływ na pozycjonowanie, chcą być na liście i nic poza tym.

W przypadku pakietu standardowego, oprócz samej widoczności możesz wybrać miejsca, z których damy link dofollow do Twojej strony.

Przykładowo, jeżeli zależy Ci na pozycjonowaniu swojej strony dla Wrocławia, po przekazaniu takiej informacji, na naszych podstronach dotyczących tego miasta umieścimy link zewnętrzny, który powinien pomóc w poprawieniu pozycji Twojego cateringu.

Ogólna zasada jest bardzo prosta, jeżeli pozyskasz link ze strony, która jest wyżej niż Twoja na daną frazę, masz dużą szansę, że poprawisz pozycje. Naturalnie, nie dostaniesz linku od konkurencji, ale od naszej grupy cateringów i owszem 🙂

Oprócz samych miejsc reklamowych i linków z podstron, w ciągu roku dla pakietów standard i premium, dajemy możliwość bezpłatnej publikacji artykułu sponsorowanego, możemy nie tylko opublikować, ale wybrać temat i napisać za Ciebie tekst!

Krótka historia o umierających cateringach

Krótka historia o umierających cateringach

Czytając ten wpis, prawdopodobnie, któryś z Twoich konkurentów właśnie podejmuje decyzję o zamknięciu swojego biznesu i wcale nic w tym dziwnego. Dieta pudełkowa rośnie na popularności, ale przez ostatnie dwa lata ilość firm otwierających swój catering rosła o...

W cateringach nie ma martwego sezonu, jest tylko źle wykorzystany

W cateringach nie ma martwego sezonu, jest tylko źle wykorzystany

Często słyszymy o tym, że "wakacje to martwy sezon", "grudzień to martwy sezon", czy to prawda? "Bój się, gdy inni są chciwi, bądź chciwy, gdy inni się boją." - Warren Buffett Prowadząc działania reklamowe w branży marketingowej już od ponad 4 lat, za każdym razem...

LTV – czyli o czym zapominają cateringi dietetyczne

LTV – czyli o czym zapominają cateringi dietetyczne

W każdej branży, również związanej z gastronomią bardzo istotnym jest cykl życia Klienta. Właściwe podejście do LTV, zwłaszcza w branży cateringów dietetycznych, gdzie pozyskany Klient przy pierwszym spotkaniu nie wydaje zbyt wielkich kwot jest bardzo istotny i może...

docieraj

do nowych klientów

telefon

721 295 531

mail

kontakt@cateromedia.pl